Superb IV- 2021 Handsfree i bilen är konstig ljudet upplevs av den jag ringer till som ibland "burkigt" och de har svårt att höra vad man säger, men i bilen hörs det bra.
är det någon i forumet som har upplevt detta ?
Skoda verkstaden säger att de inte har hört talas om problemet men då vi har 2st lika dana bilar på firman som har samma problem så borde vi inte vara de enda som har stött på detta.
Har sökt på nätet efter problem men inte hitta något
Dålig ljud vid användning av handsfree
-
roger.andersson
- Bilmodell: Superb IV
- Kontakt:
-
Liso
- Bilmodell: skoda scala mc ts81/1
- Kontakt:
Re: Dålig ljud vid användning av handsfree
Har en Scala från augusti 2021. Jag har haft väldigt mycket problem med handsfree från början. Det strular ca 60% av alla samtal - ibland finns det inget ljud, ibland hör den jag ringer till inget, ibland det bara knastrar mycket, ibland kan man inte avsluta samtalet ordentligt - det bara hänger kvar någonstans - då går det inte att lyssna på radio eller spotify längre
Det som hjälper då är att bara stanna och stänga av bilen för ca 5 minuter
eller att stänga av telefonen. Jag undrar om det är kanske någon kompabilitetsproblem med Iphone eller vad är det som strular. Har också kontaktat Skoda service om detta - de hävdar att de inte har hört något liknande innan - det tvivlar jag på
Jag vågar inte längre ringa viktiga samtal i bilen - inte skulle ge ett bra intryck om man behöver ringa flera gånger för att kunna höra varandra överhuvudtaget
Har också försökt hitta inormation på nätet, men hittar inte så mycket.
Några tips
Har också försökt hitta inormation på nätet, men hittar inte så mycket.
Några tips