Fabia RS bensin

I detta forum skriver vi om Skoda Fabia RS
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Fabia RS bensin

Inlägg av Furby »

Hej

Jag tog ut hojen ( custom, gynekologstolen ) på förmiddan idag för kanske den sista svängen före vintern.
Vi stoppljus gav jag vid ett flera tillfällen full gas och jämnförde med min Fabia. Jag vet ju att hojen gör 0-100 på 5,4sek i orginalutförande utan luft&buller. Trots det upplevs Fabians ax mycket häftigare. Nyss åkte jag till Skoda för att provsitta nya Octavian och träffade en försäljare. Han berättade att Fabia RS kommer till Sverige i bensinutförande med 150hk. Eftersom jag har både en Octavia combi och en Fabia så törs jag säga att jag sitter bättre i Fabian än i Octavian. Vad jag vill ha sagt är att det kan vara idé att provköra bensin Fabian "när" den kommer till Sverige och jämnföra med andra bilar.
morton

Sv:Fabia RS bensin

Inlägg av morton »

Sa säljaren när den isf kommer till Sverige?
Furby
Kontakt:

Sv:Sv:Fabia RS bensin

Inlägg av Furby »

Nej, jag glömde fråga.
Kanske för att jag var så nyfiken på om Octavian skulle komma med 3liters dieselsexa på 200hk. Det trodde han inte men det kunde vara möjligt. Men du kan fråga Mattias ( Fabia rs tror jag) han kanske vet. Han jobbar på samma ställe.
Furby
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Fabia RS bensin

Inlägg av Furby »

Hej
försäljaren på Bildepån i Haninge som jag pratade med igår angående Fabia RS bensin heter Kjell Jederby 08-606 06 82
johru
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS bensin

Inlägg av johru »

Hej,

kul info ang. Fabia RS bensinare.
Men blir den med överladdning? Samma FSI-spis som i bla. Golf eller?
Furby
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS bensin

Inlägg av Furby »

Hej,

har inte en aning, det verkar inte vara officiellt eftersom Skoda Tjeckien inte har skrivit något om det. Eller också var det ett missförstånd från hans sida. Det är väl bara att vänta och se om den dyker upp.
Skriv svar